piatok 12. apríla 2013

Špenátová roláda





         Na Veľkú noc sa nám s rodinou podarilo ísť asi po sto rokoch preč z Bratislavy. Preto som chcela niečo zelené, veľkonočné, jarné spraviť na papanie. Vybrala som si roládu, trošku upravila podľa seba a všetkým veľmi chutila. Bohužiaľ sa stihla zjesť skôr ako som nafotila to čo som chcela.. niečo sa mi našťastie podarilo a tu je výsledok.



 Na túto zelenú nádheru potrebujeme:

Cesto
400g špenátu
3 vajcia
120g polohrubej múky
cesnak podľa chuti, ja som použila 3
soľ
olej
Plnka
2-3 balenia roztierateľného syru (napr. Lunex)
1 malú cibuľu
1 vajce na tvrdo
125g masla
kápia podľa chuti, skôr na oživenie farbieb


Do rozmrazeného špenátu (trvá to dlhšie ako som si myslela:)) pridáme žĺtky, múku, roztlačíme cesnak, posolíme a rozmiešame.


Z bielkov spravíme sneh a pridáme do špenátovej zmesi.



 Na plech si položíme papier na pečenie, treba ho ešte pomastiť olejom, aby sa nám nelepilo. Vylejeme, alebo skôr rozotrieme zmes a dáme piecť do rozohriatej rúry na 180 stupňov na 12 minút. Je to rýchlovka :)


 Kým sa nám to pečie, spravíme si plnku, čiže zmiešame maslo, syr, uvarené a nakrájané vajíčko, cibuľku a kápiu nakrájanú na drobno. Upečené cesto necháme chvíľku postáť, ešte teplé ho zavinieme do rolády a necháme úplne vychladnúť. Potom si ho znovu rozbalíme, natrieme plnkou a pre veľký úspech znovu zrolujeme. Dáme o chladničky stuhnúť, najlepšie 24 hodín.
Podávame, papkáme s čímkoľvek alebo len tak..ako ja :)





A keďže to bola veľkonočná chata, jedlo sa veľa a stále..mne sa najviac páčil divinový guláš. Všetci vegetariáni teraz prestaňte čítať a mäsový gurmáni slintajte. Bol z pravého slovenského mladého jeleňa a býčka varený v kotlíku a nemal žiadnu chybu. Bohužiaľ som nebola pripustená k tomuto dielu, lebo že vraj guláš vedia variť iba chlapi! Takže som odfotila len začiatok a koniec...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára