piatok 16. augusta 2013

Ríbezľové muffiny




Výzva: uspokojiť chute deťúreniec, ktoré u nás trávia prázdniny. 
Nakoniec sa ukázalo, že je to bude veľmi jednoduché, pretože keď som sa ich pýtala, čo by som im mala napiecť, jednoznačne na plnej čiare zvíťazili muffiny. Aké šťastie, mohli si kludne vymyslieť  5 poschodovú tortu :) A keďže mám navyše super kamošku, ktorá mi na narodeniny darovala plech na mini muffiny, povedala som si, že nič lepšie vymyslieť nemôžem. Navyše opäť jeden z mojich hrnčekových obľúbených receptov, takže bolo rozhodnuté.
S výberom príchute som nemala žiaden problém, kedže máme plnú záhradu výborných ríbezlí a černíc. 




Potrebujeme: 

2 hrnčeky polohrubej múky
1 hrnček práškového cukru, ale ja som použila trstinový
1 prášok do pečiva
1 hrnček mlieka
1/2 hrnčeka oleja
2 vajíčka
200 gr červených ríbezlí

Postup: 

Rúru si nastavíme na 180 stupňov.
V mise zmiešame múku s cukrom a práškom do pečiva.
V ďalšej mise vyšľaháme mlieko s olejom a vajíčkami. Pridáme ostatné suroviny a veľmi jemne zmiešame dokopy, kým nám nevznikne tekuté cesto. Pridáme ríbezle a opäť jemne premiešame.
Do muffinového plechu vložíme košíčky a naplníme ich cestom do troch štvrtín. Pečieme cca 10 minút.


Krém: 

50 gr masla
150 gr mascarpone
100 gr šľahačkovej smotany
1 vanilkový cukor
100 gr ríbezlí a černíc

Ríbezle s černicami prepsírujeme. Všetky ingrediencie izbovej teploty zmiešame dokopy. Odložíme do chladničky na 24 hodín stuhnúť a pred podávaním ich poriadne vyšľaháme. Chce to trochu trpezlivosti, pretože napríklad mne to pripadalo na začiatku trochu "zgrcnuté", ale výsledok určite stojí za to. Pomocou zdobiaceho sáčku, alebo hocakého prístroja na to určeného nanesieme krém na muffiny a podávame.






Som rada, že som nakoniec stihla vôbec niečo odfotiť, lebo sa po nich len tak zaprášilo. Neuveriteľné, že deti sa vedia o muffiny skoro pobiť :) Som veľmi rada, že im tak veľmi chutili a vždy keď neposlúchali pomohla veta: "nebuď zlý, lebo nedostaneš muffin!". Ja viem, veľmi výchovné to nie je, ale na týchto čertíkov to zaberalo ;)





Užite si aj vy prázdniny s najbližšími :)
Dobrú chuť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára